Monday, December 22, 2008

Journey To The Malacca

Cuti semester semestinya agak bosan kalau x kemana2.. so, cuti sem ni saya telah pergi ke Melaka, untuk bercuti pada 19 dan 20 hb Disember. Perjalanan memakan masa 2 jam dari rumah saya ke Melaka. Saya pergi ke sana bersama keluarga tercinta. Kami tiba di melaka pada 19hb tu, lebih kurang pada pukul 10.45 mlm dan menginap di hotel. Oleh kerana perjalanan yg memenatkan, kami x jadi keluar makan pada malam itu.. mulanya abah nk bwk g mkn ikan bakar, tp x jadi.. so sad.. dan x de pe yg menarik dilakukan pada 19hb tu. 20 hb baru mula perjalanan sebenar. pagi2 lagi dh ke bandar melaka, melihat bangunan2 bersejarah. Tahniah kerajaan Melaka kerana bangunan2 sejarah masih lagi terpelihara. Kami mula2 pergi ke muzium rakyat. di dalam sana ada pertunjukan 3D kisah melaka mendapat nama dan kisah tuah dan jebat. Kemudian berjalan ke kota A Famosa. melayan adik2 menangkap gmbr. hehe. Kemudian terus ke Istana Melaka. Kemudian saya berpeluang menaiki beca, pergi ke replika kapal, kapal terbang, pelabuhan dan menara taming sari. Saya x lepaskan peluang utk menaiki menara taming sari. sgt best kerana 7 minit di atas sana, dpt melihat seluruh bandar melaka. Kemudian, kami terus ke ayer keroh, pergi melihat taman buaya. Dapat la lihat pelbagai jenis buaya.. Selepas tu, kami pergi mmberli brg2 cenderahati kenangan sebelum kembali ke KL.